|
Post by yoshiro on Sept 26, 2006 20:19:31 GMT 1
"selvfølgelig, selvfølgelig" grinnede yoshiro, og tog en stor tår af glasset
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Sept 27, 2006 16:58:35 GMT 1
Hanako smiler venligt og tager en lille slurk af den sakekop (en pai), som hun selv har. Hun holder den dog længe foran munden uden at drikke noget, hvorefter hun tager en lille slurk.
|
|
|
Post by yoshiro on Sept 28, 2006 20:01:32 GMT 1
Yoshiro tømte glasset meget hurtigt, og var nu godt berusset. han sukkede og grinnede så højt hvorefter han slappede af igen
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Sept 30, 2006 8:57:40 GMT 1
Hun smiler høfligt til hans store latter, der var normalt for kroen. Hun hælder roligt op til ham. "Ønsker Yoshiro-sama at blive underholdt med en lille leg, der hedder 'sandhed og løgne'?" spørger hun så høfligt.
|
|
|
Post by yoshiro on Sept 30, 2006 16:59:48 GMT 1
han grinnede og sagde "hvorfor ikke. hvad går det ud på?"
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Sept 30, 2006 18:49:39 GMT 1
"Det går ud på, at jeg starter med at fortælle to historier; en sand og en falsk. Gætter Yoshiro-sama hvilken, der er den sande historie, så skal jeg drikke, men gætter Yoshiro-sama det ikke, vil han skulle drikke, og derefter er det Yoshiro-samas tur til at fortælle to historier," hun smiler venligt og røbede ikke, at det var en typisk geishaleg. Hun skjuler sine tanker ved at skænke op til dem begge.
|
|
|
Post by yoshiro on Oct 1, 2006 9:26:19 GMT 1
yoshiro nikkede og sagde "det lyder nu meget sjovt. okay. lad os komme i gang" *det burde være glimrende træning i at kunne gendkænde sandt op imod falsk. men på den anden side det skal jo ikke være arbejde*
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 1, 2006 16:24:23 GMT 1
Hanako sidder et øjeblik tænksomt, inden hun begynder: "Den første historie er; Da jeg stadig var maiko* var jeg en vinter så forkølet, at jeg knapt kunne høre. Da skulle jeg spille shamisen** i min okasans*** stamthehus, men jeg var så syg, at jeg intet kunne høre, og spillede så falsk, at jeg endnu ikke kan vise mig der. Og den anden er: Da jeg var barn i min landsby, var min fader en nat ude og fiske. Den nat sov vi alle dårligt, og da vi stod op næste dag, var min faders skib smadret mod klipperne mod nord. Vi sørgede dagen igennem, indtil han om natten kom hjem og fortalte, at han havde overlevet og havde brugt dagen på meditation over denne nye indsigt om livet," Hanako ser, som altid, ned (det er jo ikke i orden at holde direkte øjenkontakt. Hendes tanker er skjult bag den hvide maske, hendes stemme er rolig og præget af at skulle lyve og holde tankerne tilbage.
(*geishalærling) (** japansk strengeinstrument) (*** storesøster; en geisha, der oplærer maikoer)
|
|
|
Post by yoshiro on Oct 1, 2006 18:03:49 GMT 1
yoshiro sad stille og tænkte sig om. så sagde han "jeg tror det er den første. jeg har aldrig hørt om at have dårlig hørelse når man er forkølet" han tog en tår af sin drik, og så derefter på Hanako
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 1, 2006 18:55:24 GMT 1
Hanako rynker brynene, for Yoshiro-sama skulle jo gætte på hvilken, der er den sande historie, men hun mener at forstå, at han gætter på at den første er forkert. Hun smiler en smule. "Dog er historien sand..." siger hun rolig med et smil, "min faders båd forliste, da jeg var lille, men han dukkede halvdød op et par dage senere og var mindre troende end nogensinde..." siger hun roligt.
((OOC: undertegnede oplever det samme med meget slemme forkølelser; meget dårlig hørelse))
|
|
|
Post by yoshiro on Oct 1, 2006 19:49:09 GMT 1
han nikkede og spurgte "hva så nu? er det min tur?"
((OOC: det lyder altså rimelig skævt. fx. "ååh jeg er forstoppet i næsen... giv mig en vatpind XD))
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 1, 2006 20:51:57 GMT 1
"Yoshiro-sama..." siger hun bedende og hælder op i hans sakekop som tegn til, at han skulle huske sin skraf. "Ja, det er Yoshiro-samas tur..." siger hun så, da hun har hældt den klare væske op.
|
|
|
Post by yoshiro on Oct 3, 2006 14:57:53 GMT 1
yoshiro grinnede og sagde "ja... straffen" han drak hurtigt koppen tom, og tænkte sig om. han kom på en god en og sagde "okay. her er den første. min ældre bror døde af sygdom efter mit tohundrede enogtyvende forsøg på selvmord i den skov vi havde boet i i flere år" han holdt en lille pause for at skabe noget stemning. "her er den anden. jeg forsøgte at dræbe min bror hvorefter jeg prøvede at begå selvmord men det mislykkedes"
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 4, 2006 0:51:02 GMT 1
"Lige meget hvilket svar jeg giver, betyder det blot, at Yoshiro-sama og døden har danset en yderst ubehagelig dans," kommenterer hun tankefuldt, mens hendes tanker hvivler mellem de to. "Men... jeg tror og håber på, at den første er den sande," siger hun så endelig med en engleblid stemme.
|
|
|
Post by yoshiro on Oct 4, 2006 19:07:53 GMT 1
yoshiro smilede og sagde "korrekt... så skal jeg vist drikke igen. din tur" han drak endnu en kop tom, og ventede på at hanako skulle komme med den næste historie
|
|