|
Post by Nakamura Hanako on Oct 9, 2006 15:52:23 GMT 1
Hanako havde sovet længe, fordi hun natten forinden havde underholdt til langt ud på natten på en kro i byen. Hun kommer ud i en stue og sætter sig efter at have bedt om noget at spise og noget vand dertil. Hendes hoved dunker blidt, som en huskeseddel over, hvad hun havde lavet den aften.
|
|
|
Post by Hikaru Hatsumomo on Oct 18, 2006 22:11:21 GMT 1
[glow=black,2,300]Hatsumomo kommer stille ind stuen, hun er ikke træt, hun kom rimelig tidligt hjem den her nat, men det var hyggeligt syns hun... Hun sætter sig ved bordet overfor Nakamura med sine øjne på sine hænder... hun er klædt i en løs kimono som er meget simpel og bare en hun bruger når hun slapper af hjemme i okiya'en....[/glow]
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 18, 2006 22:14:59 GMT 1
"Ah Hatsumomo-san," siger hun med et lille smil om læberne. Samtidig kommer en pige ind med nuddelsuppe til hende. Hun smiler takkende til pigen, hvorefter hun igen ser på den anden geisha. "Du var hurtigt ude af thehuset igår..." kommenterer hun, "I morede jer ikke?"
|
|
|
Post by Hikaru Hatsumomo on Oct 18, 2006 22:18:15 GMT 1
[glow=black,2,300]Hatsumomo beder pigen komme med lidt nudelsuppe til hende også, inden hun svarer Nakamura.... Hun ser på hende med et lille smil... "Jo, sådan da, men der blev ikke drukket igennem der hvor jeg var, men det var hyggeligt nok, men jeg ser at du har fået lidt for meget...?" Hatsumomo's stemme var blid og varm, lidt træt måske, men det ville enhver geisha være efter en sådan aften... Lidt efter kommer pigen ind med lidt suppe til Hatsumomo...[/glow]
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 18, 2006 22:23:59 GMT 1
"Baronen er en krævende men underholdende mand..." siger hun blot, mens hun med sine spisepinde fisker lidt nudler op, som hun puster på, inden hun spiser dem. "Vi sad i thehuset længe, hvorefter jeg måtte tage ham med på en lille gåtur, inden han var i stand til at tage hjem." Hanako smiler sødt for sig selv. Hovedpinen var ikke slem, og hun vidste at det ikke var værre end normalt. "Til gengæld var det en hyggelig aften," siger hun så.
|
|
|
Post by Hikaru Hatsumomo on Oct 18, 2006 22:28:12 GMT 1
[glow=black,2,300]Hatsumomo sidder tavst og spiser sine nudler, hun misundede ikke Hanako, nogle aftener var bare kedeligere end andre, men lige denne nat havde været meget kort.... "Tiden går jo når man morer sig..." Hun siger det lidt henkastet og spiser lidt af sine nudler, hendes storte har var lidt løst hist og her, men hun havde et meget langt hår, heldigvis skulle hun forbi frisøren idag og få det sat igen....[/glow]
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 18, 2006 22:31:35 GMT 1
"Hvor sandt... men hvor ville jeg ønske, at jeg i stedet havde en danna," siger hun, hvorefter længslen ses malet i hendes øjne. Hun blinker, hvorefter blikket er væk. Hun tager skålen op og drikker lidt af suppen, som varmer godt. "Mmm..." siger hun hen for sig selv. Den smagte sødligt og alligevel friskt.
|
|
|
Post by Hikaru Hatsumomo on Oct 18, 2006 22:35:51 GMT 1
[glow=black,2,300]Hatsumomo nikker stille, hvem ville ikke gerne have en danna og måske komme væk fra okiya'en.... Hun smiler lidt og spiser lidt flere nudler.... "Man kan jo håbe at denne aften måske bliver bedre, lidt flere aftaler og lidt flere mænd at opvarte..." Hun satte skålen med nudler på bordet igen...[/glow]
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 18, 2006 22:39:48 GMT 1
"Min frygt er, at de mange aftaler holder den rigtige danna væk..." siger hun med et lille og næsten bedrøvet smil, "måske..." Hun tænker et øjeblik på en ung rigmand, hun havde opvartet lidt tid aftenen før men ved, at han er danna for en geisha. "Hørte du forresten som Mariko, der løb væk med bagersvenden fra markedspladsen?" spørger hun så i et lidt mere venindemæssigt tonelag.
|
|