|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 14:47:58 GMT 1
Katsu kom ind og så sig om. Han skulle have sig en ny klinge til sit nye sværd. Han havde allerede bestilt skaftet til det. Han så sig om efter betjening hvorefter han gik helt hen til disken og ventede. Han så sig om i lokalet og studerede alle de flotte våben rundt omkring.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 14:49:08 GMT 1
Ryuu kom ind i sin smedje og fik øje på ham fyren. "Konnichiwa!" sagde han og bukkede kort. "Hvad kan jeg hjælpe dem med?"
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 14:53:10 GMT 1
Katsu vendte blikket mod Ryuu og smilte. "Jeg skal bruge en fin sværdklinge. Skaftet har jeg bestilt et andet sted. Ser du mit andet sværd knækkede. Det var gammelt" sagde han forklarende og studerede ham lidt. Pludseligt var der noget der gik op for ham. "Ryuu?" mumlede han mens han bare stod og stirrede på ham.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 14:55:29 GMT 1
Ryuu var i godt humør (igen) idag. Han hørte sit navn og så på fyren. Havde han mødt ham før? "Ja, det er mig..." sagde han smilende. Han var forlovet med Aiko! Det havde han stadig ikke fattet.
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 15:03:09 GMT 1
Katsu smilte. "Jeg er Katsu... Du kan sikkert ikke huske mig men jeg er Aiko's bror" sagde han forklarende. *Ham som Aiko fortalte om* tænkte han smilende. Han studerede Ryuu mere og mere, og var sikker på at han havde set ham før også, men det fortalte Aiko jo også noget om.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 15:08:16 GMT 1
"Nåh ja! Nu kan jeg da godt huske dig," sagde Ryuu. *Goddag svoger* tænkte han og smilte skævt. Han havde sikkert en ting eller to og sige angående deres ægteskab. Han var nok ikke helt tilfreds. En simpel smed...
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 15:14:52 GMT 1
Katsu smilte glad. "Men kan du det? altså lave den der klinge?" spurgte han og så spørgende på ham. Katsu kunne godt lide de sværd der var omkring i rummet. "Forresten nogle flotte sværd" sagde han rosende.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 15:16:54 GMT 1
"Sagtens!" sagde Ryuu stolt. Sværdene var hans livsværk. "Jeg kan takke min fader for sværdene. Han har oplært mig. Og hans far før ham. Mange generationer tilbage." smilte han stolt. *Ingen formaninger om Aiko?* tænkte han stille.
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 15:21:08 GMT 1
Katsu stak hånden i lommen og fik nogle mønter op, hvorefter at han rakte dem til Ryuu. "Her har du et forskud. Resten for du når det er færdigt" sagde han hvorefter at han gik mod udstillingsvæggen og studerede våbene.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 15:24:57 GMT 1
"Tak," sagde han og bukkede let. Katsu var trodsalt beslægtet med den afdøde kejser. "Hvor lang skal den være? Og skal jeg smede den til skæftet, når De får det?"
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 15:29:43 GMT 1
Katsu vendte blikket mod Ryuu igen. "Det havde jeg kke tænkt på. Ja det må du nok hellere, jeg kommer tilbage når jeg har begge dele" sagde han foreslående. Han gik stadig rundt i rummet. *Så det er ham Aiko skal giftes med...* tænkte ham. Det var godt at have set ham, han virkede flink nok.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 15:35:32 GMT 1
"Det må De nok hellere." sagde Ryuu. "Du må hilse Aiko." smilte han skævt. Han savnede hende. Det gjorde han hele tiden. Han havde ikke lyst til særlig meget andet end at holdt om hende. Hun var hvad han ville kalde perfekt!
|
|
|
Post by Dilmon (Katsu) on Jul 19, 2006 15:40:53 GMT 1
Katsu nikkede. "Det gør jeg så" sagde han som et svar på begge hans spørgsmål. Han slap blikket fra våbene og bukkede kort for Ryuu som farvel. "Farvel Ryuu, vi ses nok snart" sagde han og tænkte at han ville videre nu, og det gjorde han. Lige efter forsvandt han ud af døren.
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Jul 19, 2006 15:49:14 GMT 1
Ryuu sukkede. Han kunne ikke lave klingen før han fik målene. Han trak på skuldrene og tog et sværd. Han gik ud i gården.
|
|