|
Post by Nakamura Hanako on Oct 11, 2006 21:11:33 GMT 1
Jeg kan se, at der nogle stykker på dette forum, der mener, at geisha bare er et andet ord for 'overklasse/forfinet prostitueret'. Dette er kun delvist sandt.
Geisha betyder kunstner, for geisha'er tjener deres penge ved at underholde med deres kunstneristiske kunnen. De underholder mænd, der oftest er gift. Disse kan dog blive danna til en geisha. Det er en slags velynder, der betaler geishaens omkostninger og løn til gengæld for hendes tilstedeværesle, kunstner og desuden kan de have et seksuelt forhold. Børn mellem geishaer og mænd får aldrig status som ægtebørn.
Geishalignende kvinder, der lever som prostituerede binder deres obi foran (så den er lettere at få af), mens virkelige kunstner-geishaer har obien bundet bagpå (hvilket skal gøres af en påklæder)
Men er det forkert i forhold til, hvad admin mener?
|
|
|
Post by Yuhi Hime on Oct 11, 2006 21:14:01 GMT 1
Sådan har jeg også et indtryk om at Geishaer er.. også nok fordi jeg har set mit liv som Geisha så det gør mig bare klogere på dem.. Men ved heller ikke om admin mener det samme.
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 11, 2006 21:18:09 GMT 1
Jeg har læst lidt op på geisha generalt, og der er åbenbart stor forskel på, hvor ærbare de er, men ville bare høre, hvilken rolle de generalt har på boardet. Hanako er i hvert fald meget ærbar...
|
|
|
Post by Ryuu Hattorio on Oct 11, 2006 21:35:03 GMT 1
Ja.. Her er det ærbart, fordi det er en kunstart. I det hele taget er prostitution og sex før ægteskab noget være hø i det her samfund. Det er faktisk ret godt ramt det du skrev... Geishaer er ikke ludere... Slut!
|
|
|
Post by Nakamura Hanako on Oct 14, 2006 17:02:48 GMT 1
Her er en god side, der giver mange RIGTIG gode informationer, hvis man er i tvivl om noget: www.immortalgeisha.com/
|
|